تایید دو مرحله ای اینستاگرام | ترفند های کاربردی اینستاگرام

مقدمه

حتما تا کنون برای خودتان یا اطرافیانتان پیش آمده که پیج اینستاگرام آنها هک شده باشد. و میخواهند که از تایید دو مرحله ای اینستاگرام استفاده کنند. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا این اتفاق می افتد؟ و چگونه می توان جلوی این اتفاق را گرفت ؟ همانطور که میدانید شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و یکی از محبوب‌ترین آن ها اینستاگرام است. که روزانه کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. اینستاگرام در کنار جنبه تفریحی که برای کاربران دارد. علاوه بر کاربران و افراد عادی، صاحبان کسب و کار هم برای افزایش رشد و درآمد خود به اینستاگرام رجوع کردند.

اما حفظ اطلاعات شخصی و جلوگیری از هک یکی از مسائل مهم برای کاربران و کسب و کارها است. خیلی ها فکر می کنند استفاده از رمز های طولانی و سخت موجب جلوگیری از هک میشود. اما هکرها زرنگ تر از آن هستند که شما فکر می‌کنید. به همین دلیل اینستاگرام یک قابلیت جدید به وجود آورده که باعث می شود امنیت اکانت اینستاگرام حفظ شود.

روش های افزایش امنیت پیج اینستاگرام

استفاده از پسورد قوی

برای پسورد از اعداد ، حروف کوچک و بزرگ و کاراکتر های خاص استفاده کنید. یادتان باشد هیچوقت از نام و نام خانوادگی و اطلاعات شخصی خود برای پسورد استفاده نکنید . بعلاوه هیچوقت پسورد را در رایانه ذخیره نکنید و برای اکانت های مختلف پسورد یکسان قرار ندهید.

پسورد را روی مرورگر ذخیره نکنید

اطلاعات خود را جهت امنیت روی مرورگر ذخیره نکنید.

از منبع معتبر اینستاگرام را دانلود و نصب کنید

از منبع معتبر فقط و فقط اینستاگرام را دانلود کنید .

از برنامه های مکمل اینستاگرام استفاده نکنید

از برنامه های مثل ذخیره ویدیو اینستاگرام، افزایش لایک، افزایش فالور و.. استفاده نکنید چون اطلاعات شما را به راحتی به دست می‌گیرند بهتر است اگر از آنها استفاده میکنید رمز خود را تعویض کنید.

بطور مرتب آپدیت کنید

به محض اینکه برنامه بروزشد آنرا آپدیت کنید چون راه های نفوذ را می‌بندد.

تایید دو مرحله ای را فعال کنید

این گزینه بسیار مهم است و در این قسمت ب شما نحوه فعال کردن تایید دو مرحله را میگوییم.

تایید دو مرحله ای چیست؟

همانطور که میدانید هر اکانت اینستاگرامی یک نام کاربری و پسورد دارد. و اگر کسی بتواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند به راحتی می تواند از این اطلاعات سو استفاده کند. قابلیت جدید اینستاگرام برای حفظ امنیت پیج ها تایید دو مرحله ای یا  Two Factor Authentication نام دارد. زمانی که شما نام کاربری و پسورد خود را وارد می‌کنید یک کد تایید برای شما ارسال می شود که فقط خودتان به آن دسترسی دارید و دیگر هکر ها نمی توانند به آن نفوذ کنند. چون اینستاگرام بدون داشتن کد تایید دوم به کسی اجازه وارد شدن به اکانت نمیدهد. حتما تا الان مشتاق شده اید تایید دو مرحله ای اینستاگرام را انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید:

نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای

فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام کار سختی نیست. فقط کافیست طبق همین اموزش پیش بروید تا امنیت پیج خود را بالا ببرید.

وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش Settings گزینه Security را انتخاب کنید.

تایید دو مرحله ای

گزینه Two-Factor Authentication که همان تایید دو مرحله ای است را انتخاب نمایید و در صورت نیاز گزینه Get Started را انتخاب کنید. ممکن است به دلیل متنفاوت بودن نسخه اینستاگرام گزینه ها متنفاوت باشد.

Two-Factor Authentication

با دو بخش Text Messages و Authentication App مواجه میشوید. که با انتخاب گزینه اول می‌توانید بستری فراهم کنید که کد امنیتی مرحله دوم به شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام شما ارسال شود. و با انتخاب گزینه دوم بستری فراهم خواهد شد که کد مرحله دوم فعالسازی اینستاگرام به برنامه Google Authenticator ارسال می‌شود.

فعالسازی قابلیت Two-Factor Authentication

گزینه Text Messages را انتخاب کنید و لحظه ای منتظر بمانید تا کد تایید برایتان ارسال شود و سپس کد را در این فیلد وارد کرده و گزینه Next را انتخاب کنید.

کد تایید دو مرحله ای

مشاهده خواهید کرد که یک سری کد تحت عنوان Recovery Codes از سمت اینستاگرام ارائه شده و روی صفحه گوشی نمایان می‌شوند. حتما در این مرحله از صفحه گوشی خود یک اسکرین شات ضبط کنید.

نکته: حتما کدهای ریکاوری (Recovery Codes) که بعد از فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام از سمت این اپلیکیشن برایتان نمایش داده می‌شود را ذخیره کنید.

به همین سادگی پروسه فعالسازی قابلیت Two-Factor Authentication اینستاگرام شما به پایان رسیده است. از این پس هر فردی که بخواهد در اکانت شما لاگین شود می‌بایست بعد از ارائه نام کاربری و پسوورد کد اختصاصی که به شما موبایلتان پیامک می‌شود را هم وارد کند. به همین دلیل فعالیت هکرها کاملا مسدود میشود.

کد های ریکاوری (Recovery Codes) چه کاربردی دارند؟

این کد ها در شرایط بحرانی شما کاربرد دارند.در اینگونه مواقع با می‌توانید یکی از کد های ارائه شده مربوط به حالت ریکاوری را وارد کرده و از تایید دو مرحله‌ای عبور کنید. هر یک از کد هایی که در این بخش ارائه شده‌اند فقط یک مرتبه قابل استفاده هستند و بعد از استفاده منسوخ می‌شوند. دقت داشته باشید اگر فرد سودجویی به این کد ها دسترسی یابد می‌تواند وارد اکانتتان شده و از تایید مرحله دوم هم عبور کند، پس به هیچ وجه کد های ریکاوری اینستاگرام خود را در جای غیر امنی ذخیره نکنید.

کلام آخر!

در این مقاله به شما روش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام را آموزش دادیم. با فعال کردن این قابلیت درصد امنیت اکانت شما به شدت بالا میرود و احتمال هک به صفر درصد میرسد. امیدوارم از این آموزش آکادمی صادقی لذت برده باشید. اگر میخواهید از آموزش های بیشتر و پولساز آکادمی صادقی استفاده کنید دوره ادمین حرفه ای اینستاگرام را از دست ندهید.

حتما بخوانیم

حتما بخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

0000-0000-0000-0000

بعد از واریز وجه عکس فیش واریزی خود را به واتس اپ زیر ارسال نمایید.

ورود | ثبت نام