آموزش تولید محتوا با موبایل

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که خواسته اید درمورد نکته ای خاص ویدیو های آموزشی تهیه کنید اما چون به امکانات لازم دسترسی نداشتید منصرف شده اید.مطمئناً از این به بعد خودتان خالق تصاویر این موقعیت های پیش بینی نشده خواهید بود. شما میتوانید به راحتی با دوره تولید محتوا با موبایل محتوایی عالی و جذاب به مخاطبان خود هدیه بدهید.

تلفن‌های همراه هوشمند می‌توانند با کمک تجهیزات و نرم افزارهای ارزان و ساده ای که هر کاربری قادر به یادگیری و به کارگیری آن است همراه شما در تولید محتوا باشند.

تولید محتوا با موبایل می تواند از یک خبر مقاله عکس فایل صوتی و فایل تصویری باشد. تولید محتوا با موبایل یکی از روش های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است‌. استفاده از تولید محتوا با موبایل می توانید خدمات و یا پیام مورد نظر خود را به مخاطب انتقال دهید.

تولید محتوا با موبایل

چرا باید به سمت آموزش تولید محتوا با موبایل بروید؟

یکی از مهمترین انواع تولید محتوا که هر روز هم رو به رشد است محتوای صوتی و تصویری است.
قابلیت های محتوای صوتی و تصویری سرعت و دسترسی آسان تری به مخاطبان برای انتقال اطلاعات و یادگیری می دهد پس موتورهای جستجو مثل گوگل هم آن را در اولویت قرار میدهد.

تا جایی که بیشتر محتوا و اطلاعات بانک های اطلاعاتی و شبکه های اجتماعی تا سالهای آینده به فیلم های صوتی و تصویری با کیفیت های بالا تبدیل خواهد شد‌.
از طرفی مخاطبین و کاربران موبایل غالباً حوصله خواندن متن های بلند را نیز ندارند. پس تولید فیلم و صوت یکی از راهکارهای جذب بیشتر آنهاست که ترغیب شوند و محتوای ما را دنبال کنند. و استفاده از موبایل و اپلیکیشن های آن یکی از بهترین ابزارها برای تولید محتوای صوتی و تصویری است.

تولید محتوا با موبایل

تولید محتوا تصویری با موبایل

با استفاده از گوشی‌های هوشمند هر فردی توانایی عکاسی و تولید عکس را دارد. از ابزارهای مهم تولید محتوا است.
گوشی‌های هوشمند نرم‌افزارهای دارند که به وسیله آنها می توان عکس ها را ویرایش کرد. با استفاده از این نرم افزار ها می توانید عکس مورد علاقه خود را درست کنید.

تولید محتوای ویدئویی با موبایل

تولید محتوای ویدئویی اهمیت بسیار بالایی دارد و یکی از راه های جذب کردن مخاطب محتوای ویدئویی است. اپلیکیشن های تخصصی فیلم در گوشی های هوشمند به شما کمک می کند تا ویدئو ها و کلیپ های بسیار جذابی بسازید و منتشر کنید.
با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید موزیک مورد علاقه خود را در پس زمینه فیلمی با کلیپی که تهیه کرده اید بگذارید، روی آن نوشته قرار دهید و کلیپ های ساخته شده خود را در معرض دید همگان قرار دهید.

سه روش ساخت ویدیو های جذاب

صحبت جلوی دوربین

در این حالت شما جلوی دوربین می نشینید و درباره موضوع مورد نظر خود صحبت می کنید. شاید این کار در ابتدا برای شما سخت باشد و دچار استرس شوید. اما نگران نباشید، با کمی تمرین اضطراب شما از بین خواهد رفت.

توصیه می کنم یک هفته تمرین کنید و روزی ۱۵ دقیقه جلوی دوربین صحبت کنید. در این حالت از آن فیلم استفاده ای نخواهید کرد‌. ولی همین تمرین باعث می شود اعتماد به نفس پیدا کنید و به راحتی جلوی دوربین صحبت کنید‌.

هنگام فیلمبرداری با موبایل به نکات زیر توجه کنید:

هنگام ضبط فیلم شاید مطالبی را اشتباه بگویید و لازم باشد پس از پایان فیلمبرداری فیلم یا اپلیکیشن های موبایل ویرایش شود. به دوربین موبایل نگاه کنید لبخند داشته باشید، از حرکت دست های تان استفاده کنید و تصور کنید می خواهید موضوع جذابی را برای بهترین دوستان تعریف کنید.

فیلمبرداری از سوژه

در این حالت خودتان در فیلم دیده نمی شوید ولی توضیحاتی می‌دهید که به مخاطب کمک می کند. سوژه شما ممکن است تعدادی از دوستانتان در حال بازی باشند، خیابان های شهر باشد و یا اینکه مثلاً دوربین را در جای ثابتی قرار دهید و از پختن غذای خود فیلم بگیرید و مخاطب به جای شما مراحل تهیه غذا را ببیند و صحبت‌های شما را بشنود. پس برای انتخاب سوژه محدودیتی ندارید.

تولید محتوا با موبایل

تولید محتوای صوتی با موبایل

برای ضبط ساده و تولید پادکست به نکات زیر توجه داشته باشید:

در جای این کار را انجام بدهید که سکوت کافی وجود دارد.
بهتر است فاصله موبایل یا میکروفون از شما وجود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر باشد. را کمی بالاتر از دهان خود قرار دهید تا صدای تنفس در صوت شما کمتر باشد.
مطالب را از روی کاغذ نخوانید. اشکالی ندارد اگر جمله ای را اشتباه گفتید، مکث کنید و همان جمله را تکرار کنید. بعداً آن را ویرایش خواهید کرد.

برای ویرایش صدای ضبط شده خودتان می توانید از نرم افزار adobe audition استفاده کنید که قابل نصب روی گوشی موبایل شماست و با چند بار استفاده از آن می توانید به راحتی نحوه استفاده اش را یاد بگیرید.

برای تولید محتوا ضبط ویدئو یا صدا با گوشی همراهتان را در حالت پرواز قرار دهید، حواستان به کامل بودن شارژ باتری آن باشد، مطمئن باشید حافظه آن به اندازه کافی خالی است و لنز دوربین تان را تمیز کنید.

به عنوان حرف آخر در آموزش تولید محتوا با موبایل بگویم که از گوشی همراهتان استفاده مفید داشته باشید محتواهای گوناگونی را تولید نمایید و با استفاده از این محتواها مخاطب درست کنید تولید محتوا با موبایل را جدی بگیرید. آکادمی صادقی با سال ها تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ راهنمای کامل شما در آموزش تولید محتوا با موبایل است.

تولید محتوا با موبایل و با کیفیت میتواند در ادمینی اینستاگرام شما کمک بکند.اگر میخواهید تبدیل به یک ادمین حرفه ای اینستاگرام تبدیل شوید پیشنهاد ما به شما تهیه دوره ادمین حرفه ای اینستاگرام است.

حتما بخوانیم

حتما بخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

0000-0000-0000-0000

بعد از واریز وجه عکس فیش واریزی خود را به واتس اپ زیر ارسال نمایید.

ورود | ثبت نام